dulu




sekarang


hari ini hari mengemas rumah. sebenar nya banyak barang dalam rumah ini yang masih dalam bungkusan sejak kita pindah dari qrts.hospital tahun 2004. wah ! lama nya.

aku ada terbaca dalam satu majalah mengatakan jika barang barang tu kita tak pernah usik atau buka dalam masa setahun,makna nya barang barang tu tak perlu di simpan lagi dalm rumah. jadi satu persatu bungkusan di buka.
mana yang bolih di kitar semula kita kumpulkan,dan proses menghantar kekedai kitar semula tu ,diserahkan pada anak lelaki aku syazwan.

Tiba tiba suami ku memanggil ,aku ingat kot terjumpa duit yang tersembunyi ke,sebab kawan aku pernah terjumpa duit RM1000 semasa berkemas kemas tu lah! best kan kalau terjumpa macam tu. kata suami, RM 1 pun tak jumpa. ha ..ha..
nak tau apa yang kami jumpa? dalam bungkusan surat kabar tesimpan elok gambar gambar dalam frame anak anak ku semasa kecil. tersentuh hati aku melihat nya. patut lah tak jumpa jumpa , sebab gambar gambar tu tersimpan dalam kotak atas loteng wan yang dah macam stor tu!
masing masing teruja melihat gambar itu.

nah ini lah gambar gambar nya ! comel comel kan. tapi gambar yang pertama tu ,gambar masa mai n uda masa anak dara lagi.

gambar yang bawah tu baru saja diambil semasa konvo wan yang lepas.
cepat nya masa berlalu ! masing masing dah besar dan punya kerjaya tersendiri.
kenangan lama memang mengusik jiwa.

2 comments:

    !Nt4N said...

    rai paling comel!!dari kecik smpai beso pun tetap gemok..hehe :)

  1. ... on June 9, 2009 at 3:05 PM  
  2. Sweet said...

    haha ku tauu~

  3. ... on June 13, 2009 at 10:28 PM