Tension ke ?

Manusia di jadikan Tuhan dengan bermacam ragam.
Ada kaya, miskin, cukup sifat,OKU,dan macam2 lagi.
Perangai manusia pun bermacam macam.

Ada baik,pemarah. penyabar,penyayang,dengki, iri hati dan macam macam lagi.
Kita sebagai hamba Allah di muka bumi ini patut bersyukur dengan apa yang di kurniakan Tuhan kepada kita.

Ada orang langsung tak makan seharian,ada pula yang tak ada rumah ! Tinggal di hutan, ingat tak dalam keratan akhbar beberapa bulan yang lepas cerita manusia tinggal di hutan, bawah jambatan dll.

Sakit juga ada bermacam macam jenis. Sakit, jantung, sakit lutut, darah tinggi, darah rendah,cancer,sakit hati, hati sakit,dan macam macam lagi.
Tapi selagi kita masih bolih makan,minum,sembahyang,berjalan walaupun perlahan,kita patut bersyukur kerana Allah masih memberi peluang kita untuk hidup.

Cuma ada satu penyakit dalam dunia ini yang aku tak suka,iaitu penyakit busybody.

Kita ni kadang kadang ada cara kita sendiri untuk menjaga rumahtangga kita
.
Bila keadaan dalam rumah di wawarkan pada orang lain,rasa macam tak best kan !
Biarkan kami dengan cara kami ,asal tak melanggar hukum Tuhan.
Ini sekadar coretan saja,tak ada kaitan dengan yang hidup atau yang dah tiada.

2 comments:

    missbby said...

    Betul..susah kalau ada orang bz body..kita kan tak kacau orang kan..

  1. ... on December 28, 2009 at 9:06 PM  
  2. Atuk said...

    Ni marah sapa ni ? Jangan marah2, peduli apa org nak kata . Kita tak luak pun.

  3. ... on December 30, 2009 at 4:47 PM